4.631klokker I sortimentet
  • Gratis frakt på alle klokker
  • 100% originale klokker
  • Sikker og trygg onlinebetaling
  • 90 dagers full returrett og pengene tilbake
Handlekurven er tom

Vanlige spørsmål


Er Uniwatches en autorisert forhandler?
Nej, vi får varene våre fra den offisielle importøren eller agenten av hvert enkelt merke.

Er det garanti på et ur, og hvor lenge varer den?
Ja, alle ur leveres med en garanti. Garantien kan imidlertid variere i lengde (vanligvis 2 år), og det anbefales at du undersøker dette før du handler. Urets garanti er beskrevet for hvert produkt. Det offisielle garantibeviset leveres alltid sammen med uret.

Er urene originale?
Ja, naturligvis! Hos Uniwatches legger vi stor ære i kun å selge originale varer. Noe annet ville ganske enkelt ikke være i Uniwatches' ånd.

Hvor ligger Uniwatches?
Uniwatches er et hundre prosent danskeid firma med adresse i Danmark. Det bidrar blant annet til at prisene er noe billigere enn det vi kjenner fra Norge og Skandinavia.

Er det toll og moms på varene som følge av at firmaet ligger i Danmark?
Hvis bestillingen sendes til en adresse i Norge og blir tatt ut til kontroll av tollmyndighetene, vil det bli krevd toll og moms på varene.
Her følger for ordens skyld litt informasjon om hvor mye tollen og momsen utgjør hvis en pakke blir tatt ut til kontroll.

Varens verdi:   Hvor mye må jeg betale?
Under kr 200  Du må verken betale toll, moms eller fortollingsgebyr.
Over kr 200  Du må betale moms og fortollingsgebyr.

Moms
Momsen i Norge er på 25 %. Den regnes ut på bakgrunn av varens verdi og tollavgiften.

Fortollingsgebyr
Fortollingsgebyret som Posten Norge krever, er per 1. januar 2009 på 125 kroner inklusive moms per forsendelse for varer over 200 kroner. Gebyret dekker kostnadene forbundet med å utføre en fortolling.

Her er et eksempel på hvordan toll og moms regnes ut

Hvis du kjøper ur til en samlet verdi av 1500 kroner, vil regnestykket se slik ut:

Moms  25 % av urets verdi (kr 1500) kr 300
Fortollingsgebyr   kr 125
Oppkreving i alt   kr 431

Hva gjør jeg hvis uret går i stykker?
Hvis uret fortsatt er dekket av garantien, kan du gjøre følgende:

  1. Du kan sende uret i retur til oss.
  2. Du kan sende uret i retur til produsenten/importøren/agenten som ligger nærmest din bopel i landet der du befinner deg.

Husk at garantien på ur ikke dekker batteri, lærrem, metallenke, krone eller glass, da disse kan bli slitt eller belastet under normal bruk av uret. Husk også at garantien frafaller hvis en eventuell reparasjon blir fortatt av et uautorisert verksted.
Les mer om garantien på ur ved å klikke her.

Overholder dere leveringstiden?
I de fleste tilfeller har ikke Uniwatches produktene fysisk på lager, noe som betyr at vi til en viss grad er avhengig av leverandørene våre. Derfor kan produkter være utsolgte fra tid til annen. Hvis produktet er på lager, kan vi under normale omstendigheter overholde leveringstiden. Vi har testet leveringstiden ved flere anledninger, og hver gang har produktet blitt levert på kortere tid enn vi har angitt.

Hvordan leveres produktene?
Uniwatches bruker Post Danmark, UPS, DHL, Fedex og Posten Norge, nogle av verdens mest punktlige og beste fraktfirmaer. De vil naturligvis sørge for at bestillingene når sine respektive land. Du mottar alltid et sporingsnummer, slik at du kan følge bestillingen på Post Danmark, UPS, DHL, Fedex eller Post Norge hjemmeside.

Hvilke betalingsmuligheter har jeg?
Du kan betale med DANKORT, VISA, VISA ELECTRON, MASTERCARD, MAESTRO, JCB eller AMERICAN EXPRESS. Hvis du ikke har et av disse kortene, kan du betale via bankoverføring. I så fall kan du kontakte du oss på uniwatches@uniwatches.no for nærmere avtale.

Når blir pengene mine trukket?
Vi trekker pengene først i det øyeblikket vi sender varen av gårde. Da mottar du også en e-post, slik at du vet at varen er sendt.

Hvor finner jeg kortnummeret på kortet?
Kortnummeret består av 16 sifre og er plassert på forsiden av kortet.


Hvor finner jeg utløpsdatoen for kortet?
Utløpsdatoen står alltid på forsiden av kortet. Den består av en måned og et år, for eksempel 09/02. Da skriver du 02/10 i feltet.


Hvor finner jeg kortets kontrollkode?
Du finner de tre sifrene ved siden av underskriften din på baksiden av kortet. Det er de tre siste sifrene du skal angi.